Thursday, April 20, 2017

נקודות אי הרציפות - כיתה י


בתהליך בנייה:

אני רוצה לדבר על הוראת נקודות אי הרציפות. אסימפטוטות אופקיות, אנכיות וחורים.

כשמתחילים את תהליך ההוראה של האסימפטוטות נשאלת השאלה: מה התליך הבנייה היעיל והברור ביותר להבנה.
האם להתחיל באסימפטוטות אופיות?
האם באסימפטוטות אנכיות? באיזה שלב לשלב את החור?
האם להשתמש בכללים כגון : אם הנקודה מאפסת רק את המכנה ולא את המונה, אז היא אסימפטוטה אנכית?
או להסביר את תהליך השאיפה ולהקדיש זמן ומאמצים לכך.

אני מאמינה שחייבים להקדיש זמן לשאיפה ולהסביר את המשמעות של האסימפטוטות. זאת מכיוון שתהליך של הבנה תמיד טוב יותר מתהליך של זכרון כללים.
אני מציעה כאן פתיחת נושא של האסימפטוטות (שיעור ראשון)

מהספר של " ללמוד וללמד אנליזה".
אסימפטוטות

אני מצרפת כאן תהליך של שיעור ראשון שבנינו יחד כצוות בבית הספר ערוני ב במודיעין. המורות זהבית מלין, אורית גחטמן הרכזת ואני. ישבנו יחד על התהליך ושיפרנו אותו כמה וכמה פעמים. לבסוף זהבית העבירה את השיעור בכיתתה ואנחנו צפינו.
במהלך ההכנה הבנו שהתהליך שמצד אחד חשוב לנו להראות לילדים את טבלת הערכים ואת השאיפה לאינסוף או למינוס אינסוף או לגבול. מצד שני ההצבות בכל תאכיל מעיקות והילדים עלולים לאבד את הפוקוס. לכן זהבית הכינה מצגת, על מנת לרכז את התהליך.
מצגת אסימפטוטה אנכית

No comments:

Post a Comment

הוראה בתוכנית לביא כיתה י 2022

  ההוראה התבססה על הסדר והרעיונות שמוצגים בקמפוס IL. מצגת הצגת עקרונות לביא סרטון סוף שנה 2022 סרטונים לתחילת ההוראה : הבנת האי שוויון . שימ...